Konsultacje i terapia pedagogiczna małego dziecka 3-6 r.ż ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym z autyzmem)
Kompleksowa i skuteczna terapia prowadzona w oparciu o metody i techniki Stosowanej Analizy Zachowania, Metody Krakowskiej, Metody Dobrego Startu oraz inne dobrane do indywidualnych potrzeb małego dziecka, których skuteczność wielokrotnie weryfikowano w licznych badaniach naukowych. Stymulowanie i rozwijanie mowy oraz umiejętności komunikacyjnych (kontakt wzrokowy, gest wskazywania palcem, intencja komunikacyjna), umiejętności kluczowych w rozwoju dziecka (naśladowanie, dopasowywanie, zabawa funkcjonalna i naprzemienna) oraz umiejętności przedszkolnych i szkolnych. W ramach terapii możliwy jest:
- Dobór i wdrożenie wspomagającej lub alternatywnej metody komunikacji AAC.
- Dobór i pomoc we wprowadzeniu planu dnia i planów aktywności.
- Dobór metod i narzędzi motywowania dziecka.
- Analiza funkcjonalna i praca z trudnymi zachowaniami dzieci.
- Trening czystości
- Trening jedzenia (dla dzieci z wybiórczością pokarmową)
Dla kogo?
Terapia dedykowana dla:
- dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich podejrzeniem;
- dzieci z trudnościami w zachowaniu;
- dzieci mających trudności z nazywaniem, kontrolą i wyrażaniem swoich emocji;
- dzieci z zaburzeniami komunikacji i mowy;
- dzieci z opóźnieniem kluczowych umiejętności rozwojowych.