Iryna Safarova – psycholog, psychoterapeuta w trakcie szkolenia, oligofrenopedagog, trener AAC, konsultuje w języku polskim i ukraińskim
Prowadzę konsultacje i poradnictwo psychologiczne. Pracuję z dziećmi, nastolatkami oraz osobami dorosłymi, które doświadczają trudności osobistych, kryzysów, nadmiernego stresu czy trudności interpersonalnych. Prowadzę konsultacje w języku polskim oraz ukraińskim. Szczególnie ważne w pracy jest dla mnie indywidualne podejście do każdej osoby, próba dostosowania narzędzi i metod do potrzeb i specyfiki danej osoby, a ponad wszystko praca nad budowaniem autentycznej, zaufanej relacji terapeutycznej.
Tytuł magistra psychologii uzyskałam na Uniwersytecie Iwana Franki we Lwowie. Mam 13 lat doświadczenia zawodowego. Obecnie jestem w trakcie pełnego szkolenia psychoterapeutycznego oraz oligofrenopedagogicznego. Ukończyłam II stopień Psychoterapii Katatymno-Imaginatywnej. Stale się dokształcam poprzez udział w szkoleniach, warsztatach. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Agnieszka Klötzel – oligofrenopedagog, terapeuta osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta SAZ, trener TUS i certyfikowany trener TUS Brick & Play, praktyk Dialogu Motywującego.
Jestem terapeutą i nauczycielem dzieci ze SPE, w tym z autyzmem. Koordynuję i prowadzę zajęcia WWRD w ADE w Jarocinie. Na człowieka patrzę całościowo. Zaglądam pod powierzchnię zachowania, poszukuję jego przyczyn i sposobów na skuteczną interwencję. Skupiam się na mocnych stronach dziecka oraz dorosłego. Pomagam odnaleźć spokój i poczucie własnej wartości.
Motywuję rodziców do starań o własne zdrowie i dobre samopoczucie. Zachęcam do szczerej i rzetelnej współpracy z terapeutą, bo tylko tak prowadzona terapia daje realne szanse na pozytywne efekty.
Szczególnie bliska jest mi terapia przez zabawę. Jest ona jedną z podstawowych umiejętności, którą rozwijamy w wieku wczesnodziecięcym. Ostatnim moim odkryciem SĄ KLOCKI i to jak wiele umiejętności można wypracować wykorzystując je w terapii. Aby zgłębiać ten temat, szukam inspiracji na specjalistycznych blogach i stronach internetowych, w literaturze (Metoda 6 klocków, LegoⓇ w terapii autyzmu) oraz na szkoleniach, gdzie poznałam tajniki i założenia innowacyjnej metody TUS Bricks&Play wspierającej rozwój umiejętności emocjonalno-społecznych z wykorzystaniem zabaw i aktywności z klockami. Jest to metoda opracowana w Polsce na podstawie LegoⓇTherapy udoskonalona tak, aby lepiej rozwijać umiejętności społeczno-emocjonalne zarówno młodszych jak i starszych dzieci.
Ukończyłam kilka kierunków studiów podyplomowych, liczne kursy, szkolenia, webinary, nieustannie dokształcam się też sama czytając fachową literaturę oraz poszukując i oglądając filmy oraz nagrania z wykładów dotyczących funkcjonowania i terapii osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi.
Umiejętności praktyczne nabywałam podczas stażu w Szkole Podstawowej dla dzieci z Autyzmem przy OSW im Tylewicza w Poznaniu, przedszkolu dla dzieci z autyzmem “Familia” w Swarzędzu” pod kierunkiem dr. B. Urbaniak, Fundacji Krok po Kroku prowadzącej zajęcia dla dzieci z autyzmem w Warszawie pod kierunkiem dr. M. Suchowierskiej, praktyk w Szkole Specjalnej w Jarocinie oraz pracy w przedszkolu integracyjnym “Marcinek” w Jarocinie.
W swojej pracy terapeutycznej nauczyłam się, że nie da się spotkać dwojga takich samych dzieci. Podążanie za potrzebami dziecka, indywidualne dopasowanie metod i technik terapeutycznych jest tym, od czego uzależniam skuteczność terapii, natomiast atmosfera bezpieczeństwa i zrozumienia pomaga mi budować pozytywne relacje z dzieckiem.
Stawiam przede wszystkim na rozwijanie samoobsługi, samodzielności, komunikacji oraz podstawowych kluczowych umiejętności pozwalających dzieciom na dalszy rozwój i przygotowanie się do nauki w szkole. Pomagam wdrożyć odpowiedni system komunikacyjny, plan dnia i plany aktywności z wykorzystaniem znaków graficznych (AAC), zdjęć, gestów, przedmiotów.
Zachęcam do wprowadzenia dopasowanego do zainteresowań dziecka systemu motywacyjnego, ustalenia pewnych zasad i norm zachowania oraz konsekwentnego ich egzekwowania. Taki usystematyzowany i przewidywalny świat powoduje, że dziecko jest spokojniejsze i łatwiej jest mu zapanować nad swoimi emocjami.
Małgorzata Nawrocka – logopeda, oligofrenopedagog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta metody Johansena IAS
Jestem logopedą i oligofrenopedagogiem. Na co dzień pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Dzięki już posiadanemu i stale nabywanemu doświadczeniu oraz przez uczestnictwo w różnorodnych kursach i szkoleniach, stale poszerzam wiedzę, podnoszę swoje kwalifikacje i umiejętności.
W przebiegu terapii skupiam się nie tylko na procesie komunikacji czy prawidłowej wymowy. Dobieram ćwiczenia tak, aby jak najpełniej wspierać rozwój każdego pacjenta, a więc też myślenie, pamięć, uwagę. Dbam o społeczny i emocjonalny walor usprawniania mowy i komunikacji.
Jako provider metody Johansena szczególną uwagę zwracam na problemy przetwarzania słuchowego, które mają ogromny wpływ na ogólne funkcjonowanie dzieci. Ukończone kursy i szkolenia:
- Terapia miofunkcjonalna
- Indywidualna stymulacja słuchu Johansena IAS
- Audiologia w logopedii
- Terapia wad wymowy
- Masaż logopedyczny
- Zaburzenia posturalne dzieci
- Terapia Integracji Sensorycznej
Anna Kamieniarczyk-fizjoterapeuta,terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku fizjoterapia na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu. Już od ponad 10 lat pracuje z pacjentami z problemami neurologicznymi ,ortopedycznymi.W swojej pracy stawiam na ciągły rozwój i poszerzanie swojej wiedzy ,biorę udział w szkoleniach czy kursach (PNF,MTG,taśmy powięziowo-mięśniowe,kinezytaping,”Rehabilitacja dziecka ryzyka”,”Wspòłczesne metody usprawniania dziecka z deficytem neurologicznym”,kombinezony Dunag,PRAGMA).Praca z dziećmi zainspirowała mnie do podjęcia dalszego kształcenia na studiach podyplomowych z zakresu Integracji Sensorycznej oraz oligofrenopedagogiki.Zdobyta wiedza oraz doświadczenie pozwalają mi spojrzeć na problemy dziecka z różnych perspektyw.Podczas pracy z pacjentem indywidualnie dobieram metody terapeutyczne.Staram się podążać za dzieckiem,za jego potrzebami.