Cel:
– dostarczenie wiedzy na temat możliwości edukacyjnych i rodzajach szkół ponadpodstawowych,
– pomoc w diagnozowaniu mocnych stron, preferencji zawodowych, zainteresowań oraz umiejętności,
– dostarczenie wiedzy z zakresu różnorodnych zawodów,
– prezentowanie pomocnych stron zawodoznawczych,
– wykonywanie Wielowymiarowego Kwestionariusza Preferencji,
– dostarczenie wiedzy z zakresu pisania dokumentów aplikacyjnych.
Komu możemy pomóc:
Młodzieży zastanawiającej się jaką szkołę ponadpodstawową wybrać, młodzieży ze szkół średnich, młodym ludziom zastanawiających się nad wyborem zawodu. Nastolatkom, którzy nie są pewni, w których obszarach są uzdolnieni oraz co ich interesuje i w jakiej dziedzinie chcą się rozwijać.
Jak pracujemy:
Celem jest naprowadzanie, pomoc w poznaniu siebie, swoich mocnych stron i obszaru zainteresowań – nie zaś podejmowanie decyzji za kogoś. Pierwszym etapem takiej pomocy jest wywiad, rozmowa i dostarczenie wiedzy jak wygląda edukacja w realiach naszego kraju. Kolejny etap to wspólne przyglądanie się, zastanowienie w jakiej szkole bądź zawodzie młody człowiek byłby najszczęśliwszy i spełniony.
Prowadząca: Justyna Januszewska
Zapraszamy do formularza zgłoszeniowego
Cel:
– wsparcie w procesie rozwoju osobistego,
– nabycie umiejętności komunikacyjnych,
– wzrost poczucia własnej wartości,
– zwiększenie pewność siebie,
– lepsze zarządzanie sobą w czasie,
– pomoc w planowaniu edukacji i ustanawianiu priorytetów zadaniowych,
– zdobycie umiejętności wyznaczania i realizacji celów,
– odkrycie mocnych stron i zainteresowań,
– rozwój potencjału i talentów,
– wzmacnianie motywacji zadaniowej,
– nabycie umiejętności rozwiązywania trudnych sytuacji,
– wsparcie w zakresie funkcjonowania społecznego i umiejętności społecznych.
Kogo obejmuje pomoc:
Dzieci i młodzież szkolną od 10 roku życia.
Jak pracujemy:
Indywidualne zajęcia dostosowane są do potrzeb i możliwości dziecka. Zapewniają spersonalizowane podejście i podążanie za potrzebami uczestnika. Polegają na wykorzystaniu technik, metod i ćwiczeń wzmacniających rozwój osobisty uczestnika, ale przede wszystkim umożliwiają nawiązanie indywidualnej relacji wspierającej całościowy rozwój funkcjonowania dziecka. Umożliwiają omówienie pojawiających się aktualnych problemów uczestników i poszukiwania optymalnych do nich rozwiązań.
Dzięki wsparciu tutora można liczyć na polepszenie funkcjonowania z zakresu:
- rozwoju osobistego,
- umiejętności społecznych,
- radzenia sobie z emocjami,
- umiejętności komunikacyjnych,
- efektywnej nauki,
- wzmacniania motywacji,
- podejmowania decyzji.
Liczba osób: zajęcia indywidualne.
Prowadzący: Alina Pleszkun
Zapraszamy do formularza zgłoszeniowego